•  
  •  
  •  
  •  

Natura verde in toata splendoarea ei, felul de trai aparte si extrem de colorat, amintirea culturilor azteca si mayasa, fauna unica, gastronomia ancestrala si plajele deosebite sunt doar cateva dintre motivele pentru care turistii aleg o vacanta in America Centrala. Vestea buna este ca isi revine din pandemie si face eforturi pentru a-si primi din nou turistiiasigurandu-le toate masurile de siguranta. 

Continuam seria de discutii live #SafetyFirstMeetings by Eturia cu partenerii nostri: reprezentanti ai agentiilor din Mexic si Costa Rica si ai hotelierilor au venit in live-ul nostru sa iti spuna ultimele noutati cu privire la destinatiile din America Centrala, dar si sa raspunda intrebarilor turistilor!

Luz Sgaggio, Mexic: „Probabil, abia in octombrie vom fi o tara complet libera de COVID.

Din MEXIC a venit Luz Sgaggio, Sales & Marketing Manager la Condor Verde. Lucreaza de sapte ani in companie, insa are o experienta de inca 15 ani in CV – anterior a lucrat pentru Mexic si Guatemala promovand circuite in aceste destinatii. A avut o cariera si in industria hoteliera ca manager general al unui binecunoscut lant hotelier din regiune.

Din varful pandemiei, Mexicul deja se pregateste cu toate protocoalele de siguranta ce vor fi necesare o buna perioada de timp. Astfel, Luz de la Condor Verde, ne-a informat cu toate deciziile ce au fost luate pana acum si a specificat ce va include fiecare protocol: pentru transferuri, pentru excursii, pentru hoteluri sau pentru restaurante. „La finalul verii, toata industria turismului va fi gata nu doar pentru a deschide, ci va fi pregatita cu toate masurile de siguranta si protocolale de urgenta ce vor fi urmate.” 

Totodata, Mexicul recomanda ca toti turistii sa aiba asigurare medicala si vor alege o vacanta aici de indata ce se vor deschide granitele. 

Multe hoteluri se pregatesc sa deschida la capacitate redusa. Marurile de siguranta se vor axa pe o curatenie la nivel inalt, pe renuntarea bufetului din restaurante si pe distantare sociala, fiind schimbate anumite proceduri – ca, de exemplu, cea de check-in. „Stim ca totul se poate schimba, cum situatia este atat de dinamica, si, poate, masurile nu vor mai fi necesare in viitor la acest nivel”. Insafara implementarea acestora, hotelurile nu isi pot obtine certificatul de functionare eliberat de ministerul turismului mexican. 

Odata ce ajunge in tara, turistul va completa un formular pe proprie raspundere, in timp ce va parcurge un traseu special in aeroport, in care autoritatile pot identifica eventuale simptome ale virusului. 

In acelasi timp, Luz ne-a dezvaluit situatia dramatica din Mexic: „Criza se simte, moneda nationala a scazut mult, somajul este la o cota atat de mare, ca Mexicul nu a mai vazut pana acum o situatie similara din acest punct de vedere, nici macar in perioadele uraganelor.”  

„Am vrea sa incepem sa promovam circuitele noastre, insa nu putem inca sa o facem, pentru ca situatia este atat de nesigura, iar sanatatea este pe primul plan.” Tarifele ce vor fi practicate la relansare sunt inca necunoscute. „Scopul nostru este sa facem un imens efort comun sa mentimem aceleasi preturi ca inainte de criza.” 

Previziunele pentru a calatori liber in Mexic (turim international) sunt pentru finalul lui iunie-inceputul lui iulie, insa Luz ne-a marturisit ca ea este mai putin optimista si crede ca cel mai sigur pentru turisti ar fi sa vina in tara sa abia in august. „Dar, cum Mexicul este imens, probabil, abia in octombrie vom fi o tara complet libera de COVID, iar fiecare regiune va fi sigura 100%.” 

Marko Dvojakovic: Dincolo de masurile comunevom purifica aerul in camere si vom sigila prosoapele. 

Marko Dvojakovic este Senior Sales Manager pentru Europa la Karisma Hotels & Resorts, un lant hotelier prezent in sase tari, inclusiv in Mexic, Republica Dominicana, Jamaica si Columbia.

Marko este in industria turimului de peste 12 ani si lucreaza pentru proprietati de cinci stele din Statele Unite si Caraibe, transformand experienta de calatorie a turistilor intr-una inegalabila.

Vorbind despre hotelurile aflate in America Centrala, Marko ne spune ca se pregatesc cu entuziasm de redeschidere, sa primeasca turistii in siguranta – aici ceea ce ii ajuta sunt si proprietatile pe care Karisma le detine, multe fiind gandite de la inceput pentru ca fiecare calator sa aiba parte de intimitate: bungalow-uri, hoteluri cu o capacitate limitata, camere cu piscine private, terenuri spatioase unde distantarea sociala nu e o problema. Nici restaurantele nu vor avea situatii diferite, pentru ca acest lant hotelier s-a bazat intotdeauna pe o experienta gastronomica inedita (unele proprietati au propriile gradini de legume), astfel ca inca de la inceput, bufetul nu a fost o practica traditionala. 

Bazandu-se pe turismul de lux, Marko spune ca toate hotelurile vor ramane la cea mai inalta calitate. Si, dincolo de masurile pe care deja le-a adoptat toata lumea, ei planifica sa purifice zilnic aerul in camere, dar si sa sigileze prosoapele dupa ce vor fi spalate si dezinfectate, astfel incat clientul sa fie primul si singurul care le atinge, eliminand astfel orice pericol de raspandire a noului virus. Tot printre masuri, „din pacatedesi trecusem la sticla, suntem nevoiti sa ne reintoarcem la plasticul de unica folosinta, tot pentru ca clientul trebuie sa fie primul care atinge o suprafata anume.” 

SI protocoalele pentru eventualele cazuri de COVID printre turisti au fost implementate: „Avem o experienta in spate pentru implementarea culoarelor separate si a unei igiene extreme pentru ca ne-am folosit hotelul din Muntenegru ca spatiu de carantina. Tot din protocolul nostru vor fi parte si doctorii – cate unul in fiecare hotel.” 

Din 15 iunie, hotelurile din lantul Karishma se deschid. 

Judith Ulate, Costa Rica: „Am implementat o politica flexibila de anulare, astfel incat sa putem ajuta clientii cat mai mult!”

Din COSTA RICA a participat Judith Ulate, Business Development Manager la Travel Excellence. Are 26 de ani de experienta in turism, iar in ultimii 22 de ani s-a dedicat turismului incentive, acumuland o vasta cunoastere si obtinandu-si certificarea de specialist pe aceasta nisa.

Lucreaza indeaproape cu clientii pentru a gasi cea mai buna experienta de calatorie pentru fiecare in parte. Pasionata de ceea ce face, atenta la detalii, experta in destinatie, dedicata serviciilor de calitate oferite clientului si cu o abordare creativa a segmentului incentive, Judith Ulate iubeste calatoriile, gastronomia si activitatile in natura.

Judith s-a inceput prezentarea amintindu-ne ca sistemul medical din Costa Rica este unul dintre cele mai bune si ca autoritatile au imbinat politicile si masurile astfel incat sa controleze situatia. Astfel, momentan, Costa Rica se afla in perioada fazelor de redeschidere, cu un numar fluctuant de noi cazuri pe zi, dar care este foarte mic (sub 60-90) si se pregatesc de redeschiderea frontierelor pentru turismul international pe 30 iunie. 

Marile resorturi raman inchise, iar cele mai mici functioneaza la 50% din capacitate pentru a putea respecta distantarea sociala. S-au implementat noi masuri pentru check-in, pentru curatenie si s-a renuntat la minibar, la room service sau la mesele de tip bufet. Iar, cum Costa Rica este o tara extrem de responsabila fata de mediu, au creat si o serie de protocoale pentru problema plasticului – masti, sticle cu dezinfectanti si manusi, care se vor colecta in zone speciale despre care turistii vor fi informati si rugati sa le respecte. 

Costa Rica este o tara care ofera experiente variate, uluitoare si de neuitat, iar turistii se pot bucura de gastronomie, cafea, vulcani, culturi, oameni, orase mici, observarea vietii salbaticerafting, tratamente spapaduri exotice, drumetii montane, escapade in natura, snorkeling sau scufundari. „Astfel, noi vom opera aceleasi tururi ca de obicei, pentru o experienta completa, insa vom schimba anumite coordonate: numarul maxim de persoane va deveni mai mic, personalul va avea traininguri de siguranta, vor fi folosite echipamente speciale, ” a spus Judith. In acelasi timp, stie ca tururile private vor fi mai populare decat inainte. 

Am implementat si o politica flexibila de anulare, astfel incat sa putem ajuta clientii cat mai mult posibil, in timp ce negociem cu autoritatile si hotelierii sa mentina preturile pana in 2021.” 

Vezi discutia noastra aici:


  •  
  •  
  •  
  •  

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll Up