Cred ca Sri Lanka & Maldive este una dintre cele mai frumoase combinatii de tari, care iti ofera sansa sa cunosti alte culturi, sa vizitezi locuri nemaipomenite si, la final, sa te relaxezi in cel mai minunat loc de pe pamant.
Desi victima a cliseelor turistice, Sri Lanka detine atat de multe bogatii culturale si atat de multi oameni fericiti sa primeasca turisti in tara lor incat, uitandu-te in urma, iti vine greu sa realizezi ca aici au avut loc razboaie si atacuri care s-au napadit asupra ei.

„Ayubowan” este salutul traditional cu care ne-au intampinat partenerii locali cand am aterizat pe aeroportul din Colombo. Foarte atenti la detalii, ne-au condus catre hotelul din Negombo, unde am avut parte de prima experienta srilankeza cu mancare si bauturi traditionale.

A doua zi, am vizitat Templul de Piatra din Dambulla, un complex de cinci pesteri cu cea mai mare suprafata pictata din lume. Complexul de pesteri a devenit lacas de cult inca din secolul I inainte de Hristos. Legenda spune ca Regele Valagamba a daruit aceste pesteri in semn de recunostinta pentru localnicii care au avut grija de el atunci cand a fost exilat din Anuradhapura si si-a gasit adapost aici.

Ne-am indreptat apoi catre Parcul National din Minneriya, unde am avut ocazia sa vedem elefantii in habitatul lor natural, care isi faceau siesta parca doar pentru placul nostru. Pe unii i-am privit de departe, iar altii, cu impunatori colti de fildes, isi etalau frumusetea la cativa metri in fata noastra. Este o experienta ce nu trebuie ratata, odata ce ai ajuns in Sri Lanka.

In ziua urmatoare, am vizitat orasul antic Polonnaruwa, patrimoniu UNESCO inca din 1982. Polonnaruwa este a doua capitala pe care a avut-o Sri Lanka (dupa Anuradhapura). Se spune ca odata, palatul regal avea sapte etaje, astazi ramanand doar ruinele unei constructii vechi de mai bine de un mileniu. Am observat sculpturi impunatoare, temple budiste care inca rezista si astazi si sculpturi cu aproape 100 de elefanti.

Dupa vizita orasului antic, am urcat cele 1.200 de trepte ale fortaretei de piatra din Sigiriya (sau Lion’s Rock), ce iti ofera cea mai frumoasa vedere asupra Sri Lankai. Oboseala resimtita de-a lungul urcarii treptelor nu mai conteaza cand privesti verdele nesfarsit, o bogatie culturala incredibila care m-a facut sa imi iau cateva minute de ragaz, sa respir aerul curat si sa realizez ca tot ceea ce se intampla este adevarat. Am vazut aici localnici care, de la mic la mare, duceau cate o caramida pana sus, ca sa ajute la restaurarea monumentului. Fortareata de piatra, aceasta capodopera a Asiei, este unul dintre cele mai cunoscute obiective pe care le detine Sri Lanka si este fara doar si poate un must do odata ajuns aici.

Dupa o noapte relaxanta in Giritale, am mers sa vizitam gradina de condimente din Matale. Stiai ca Sri Lanka este cel mai important exportator de scortisoara din lume? Aceasta vizita a binedispus pe toata lumea, ghicind condimente dupa gust, dupa miros si testand tot felul de ceaiuri.

A urmat apoi vizitarea unuia dintre cele mai importante centre religioase din Sri Lanka, Templul Dintelui din Kandy. Un templu de o modestie rara, construit din lemn imbracat in alb, cu oameni simpli veniti la rugaciune. Aici am vazut inca o data bunatatea si simplitatea srilankezilor. Templul gazduieste relicva dintelui lui Buddha, incastrat in sapte cutii de aur cu sapte chei impartite cate unui calugar, astfel incat accesul la acesta se face in conditii foarte stricte. Dintele este purtat pe spatele unui elefant la sarbatoarea anuala a iluminarii lui Buddha, o sarbatoare ce presupune numeroase procesiuni, spectacole de dans, parade ale elefantilor…

Am incheiat ziua cu un spectacol cultural cu dansuri traditionale.

In ziua urmatoare, am vizitat Gradina Botanica Regala din Peradeniya, situata la doar cativa kilometri de Kandy. Gradina este imensa, detine peste 5.000 de specii de plante si arbori, dintre care nu putine fiind chiar endemice! Gradina este magnifica, cu paduri de bambus, alei cu palmieri, case cu orhidee… o adevarata oaza de liniste.

Ne-am indreptat apoi catre Nuwara Eliya, un altfel de oras, numit si „Mica Anglie”. In timpul invaziei britanice, fiindu-le dor de casa si climatul fiind potrivnic, englezii au construit un orasel ca la ei acasa, cu cladiri tipic englezesti, parcuri si celebrul oficiu postal care te face sa uiti ca, de fapt, te afli in Asia. Am avut ocazia se ne plimbam prin imensele platantii de ceai, chiar sa culegem si sa fim martorii procesului de fabricare a ceaiului. La momentul prezent, Sri Lanka exporta ceai in toate tarile lumii, purtand in trecut si denumirea de Ceylon, nume dat de britanici. Aici, climatul este mai rece, am plecat de la 30 de grade si am ajuns la 13-14 grade, la o altitudine de aproape 1.900 de metri. Am fost intampinati cu supa si prosoape calde.

O ora desparte Sri Lanka de o alta bogatie a Oceanului Indian, minunatul arhipelag Maldive, paradisul pe pamant: apa turcoaz, palmieri, nisip alb… si o liniste deplina! Primul lucru pe care l-am facut cand am ajuns in Maldive? Am scapat de incaltaminte! Insula este inconjurata de nisip, indiferent ca esti in receptie sau la restaurant, lucru care iti da senzatia unei libertati totale. Am stat la Meeru Island Resort & Spa, un resort destul de mare, care ofera activitati pentru toata lumea – tenis de camp, inchirieri de biciclete, sporturi nautice, spa si multe altele. Fie ca citesti o carte pe sezlong, ca faci turul insulei, ca petreci timp studiind viata marina… Maldive este cu adevarat atat de idilic precum se spune!

Maldive, ai fost exact ca in visele mele!
Bianca Sofian

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *