Cand spui Cuba, iti vine in minte Che Guevara, comunism, mojito si salsa. De asta am avut si noi parte cand am ajuns la destinatie. Aerul de comunism se simte inca din aeroport.
Inca de cand am ajuns, pe 30 decembrie, seara, a trebuit sa fim atenti: in aeroport, sunt doar doua benzi de pe care vin valizele de la mai multe zboruri. Hotelul in care am fost cazati este unul din 1930, cu o mare incarcatura istorica. Atunci cand pasesti in lobby, intri in atmosfera de demult. Staff-ul zambitor si amabil ne-a facut sederea sa fie si mai placuta.

Urmatoarea zi, am inceput-o cu turul de oras din Havana.

Havana abunda in cladiri istorice si ahitectura coloniala. Turul nostru de la ora 09:00 a inceput cu vizita la Castillo de Los Tres Reyes Del Moro, fortareata din Golful Havanei, unde am gasit si cateva tarabe cu suvenire si mojito. La fortareata, am stat cam 30 de minute, timp in care ghidul ne-a povestit despre istoria sa. Apoi, am plecat in Piata San Francisco, unde am vizitat catedrala si ne-am plimbat pe stradutele cu cladiri coloniale. Am propus sa vizitam si camera de hotel al lui Hemingway de la Hotelul Ambos Mundos, a fost in jur de 5$. De acolo, ne-am dus la Bodeguita del Medio, locul preferat al lui Hemingway, unde se bea cel mai bun mojito. Ultima oprire a fost in Piata Revolutiei unde se gasesc majoritatea cladirilor importante. Spre dupa-amiaza, ne-am intors la hotel si ne-am pregatit pentru show-ul de la Buena Vista Social Club, pe care l-am achizitionat optional si am avut cina si bauturile incluse. Show-ul a inceput pe la ora 22:00 si s-a terminat la ora 01:00.

Urmatoarea zi, drumul pana la Valea Vinales a durat vreo doua ore si jumatate. Am vizitat o plantatie de tutun si mica fabrica ce produce trabucurile Montecristo. Ghidul de acolo ne-a facut o demonstratie si, ulterior, i-a pus si pe turisti sa faca trabucuri. Apoi, am facut o incursiune de o jumatate de ora la Pestera Indiana, facand o plimbare pe un rau subteran in timp ce am admirat stalactitele si stalagmitele, unele cu forme de animale. Pranzul l-am luat la un restaurant cu o priveliste foarte frumoasa si mancare delicioasa. De acolo, am plecat sa vizitam fresca „Doua surori”, realizata de pictorul Leovigildo Gonzales, elev al pictorului muralist Diego Riviera.

Din Havana, am plecat spre Guama, unde am vizitat ferma de crocodili de la Guama Fiesta Campesina, unde se gasesc mai multe specii de crocodili. Ai posibilitatea sa hranesti crocodilii contracost si sa faci poza cu un crocodil mic. Dupa aceasta vizita, am facut o plimbare prin delta cu salupa rapida, pana la satul indian Guama, unde am avut ocazia, contracost, sa mancam carne de crocodil. Dupa pranz, am plecat spre orasul Cienfuegos, unde am vizitat Teatrul Tomas Terry, Catedrala Purisima Conception si am facut o plimbare in Parcul Jose Marti. In drumul spre Trinidad, am oprit la Restaurantul Palacio de Valle, unde turistii au fost serviti cu o bautura si s-au bucurat de panorama deosebita asupra Golfului Bahia de Cienfuegos.

In Trinidad, turul a inceput la ora 09:00 cu vizita la Muzeul Municipal din Trinidad, casa istorica cu un interior destul de interesant. O parte dintre camere au mobilierul de baza al perioadei si exista cateva exponate reprezentand traditii si evenimente locale, cu cateva explicatii in limba engleza. Totusi, cea mai buna parte a vizitei a fost ascensiunea scurta – dar abrupta – spre varful turnului, pentru a avea o vedere excelenta asupra orasului. Intrarea a costat 2 CUC. Dupa o vizita in piatetele inconjurate de casele coloniale, am oprit la Restaurantul Canchanchara, unde am degustat bautura lor traditionala, numita „canchanchara”, facuta din suc de lamaie, miere si rom cubanez, servita in pahare de lut.

In Santa Clara, prima vizita a fost la Monumentul Trenului Blindat, celebrul tren blindat cu armament care mergea spre Santiago de Cuba cand a fost deraiat de Che Guevara si oamenii sai. In interiorul vagoanelor, sunt diferite uniforme si arme pe care Che le-a avut si diferite povesti despre razboaiele la care acesta a luat parte. De acolo, am plecat spre Mausoleul lui Che, unde nu ai voie cu telefon si cu rucsac si nu ai voie sa faci poze. Langa mausoleu, se afla Muzeul lui Che, cu uniformele lui Che Guevara, armele pe care acesta le-a folosit, diplomele de absolvire si multe altele. La iesirea din muzeu, am oprit zece minute pentru poze la Statuia lui Che.

Dupa aceste tururi, am ajuns in Varadero, unde am fost intampinati de o plaja cu nisip fin si apa turcoaz in care am putut inota cu delfinii. Am fost si intr-o mica excursie pe Insula Cayo Blanco si am avut parte de un pranz copios cu fructe de mare. Drumul pana acolo l-am facut cu un catamaran pe care atmosfera a fost in toi: distractia si voia buna au dictat ziua! In drum spre insula, am facut si o oprire pentru snorkeling in apa limpede si calda.
Andreea Maftei

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *