Ce inseamna o calatorie in Japonia? Dar in Coreea de Sud? Cum suna o calatorie in Japonia si Coreea de Sud pe un vas de croaziera? O combinatie cu adevarat inedita, as spune.
Va invit la o poveste despre vase imense care strabat oceane, vase care nu va lasa sa va plictisiti timp de multe zile prin activitati tematice, baruri diverse, seri tematice, karaoke, spa, piscine si tot ce nu isi putea imagina cineva ca poate exista pe un vas inainte de anii 1900. Am sa va povestesc in ce porturi am coborat si despre culturile pe care le-am descoperit alaturi de grupul pe care l-am insotit cu mult drag.Inainte de a ne imbarca pe vasul de croaziera am avut trei nopti de vis in Tokyo.

Dupa zborul lung, ne-am odihnit si readunat energiile pentru o zi extraordinara, cu vizite la punctele turistice al acestui stup de oameni harnici si lumini spectaculoase. In prima dimineata nu am indraznit sa incerc meniul japonez oferit de hotelul nostru, singurul lucru pe care l-am regretat in aceasta calatorie. Prima noastra vizita a fost la Muzeul Edo si inca sunt uimita cat de multe informatii utile am obtinut, care m-au facut sa inteleg de ce este perioada Edo atat de semnificativa in istoria poporului japonez.

Consider ca orice om care ajunge in Tokyo trebuie neaparat sa faca o vizita in acest muzeu si va ajunge sa aprecieze structurarea atat de eficienta a istoriei expuse aici. Desigur, nu am ratat nici Tokyo Skytree, odata cel mai inalt turn din lume. Fara indoiala, la asemenea inaltimi, Tokyo te surprinde si mai intens. Daca veti cauta topul atractiilor de vizitat in Tokyo pe internet, Templul Senso-ji cu siguranta nu o sa lipseasca de pe lista. Desi este destul de aglomerat, parfumul betisoarelor si atmosfera linistitoare a intregului complex aduce atat turistilor, cat si localnicilor un moment de pace binemeritat intr-o zi agitata. Dupa introducerea in istoria si cultura japoneza, ne-am indreptat spre Bulevardul Omotesando unde ne-am bucurat de o sesiune de shopping.

Urmatoarea zi ne-am indreptat catre Hakone ca sa admiram Fuji si, desi muntele sacru s-a ascuns timid in spatele norilor, frumusetea naturii din aceasta zona muntoasa nu ne-a dezamagit deloc. Verdele padurilor de aici nu poate fi comparat, dupa parerea mea modesta, cu verdele padurilor de acasa. Desi padurile noastre au farmecul lor aparte, natura din Hakone si din Japonia in general, mai ales in sezonul umed, te face sa te simti mai viu ca niciodata. Iti inspira o senzatie de recunostinta si multumire ca respiri acel aer proaspat si ochii ti se ratacesc printre frunzele verzi. As dori sa adaug si cateva cuvinte de apreciere pentru Narukawa Art Gallery din aceasta zona, care a fost planul nostru B in caz de vreme nefavorabila. Aceasta galerie adaposteste capodopere exceptionale ale unor artisti japonezi senzationali si consider ca merita vizitata. Recomand, de asemenea, savurarea unui ceai matcha sau unei beri Fuji de culoare albastra.

Ziua noastra in Hakone s-a incheiat cu o croaziera pe Lacul Ashi, dupa care ne-am inapoiat in Tokyo. Am incheiat seara cu o plimbare in Shibuya ca activitate de timp liber si pot sa afirm cu incredere ca Shibuya este o experienta grea de descris, dar care trebuie neaparat traita. Inveti cum sa treci strada cu sute de oameni in cea mai aglomerata intersectie din lume, fara sa te impiedici de cineva, iar luminile si spectacolul urban te fascineaza.

A treia zi am lasat metropola japoneza in urma si am imbratisat cu mult entuziasm experienta care urma: vasul de croaziera. Pentru calatorii de astazi, o croaziera a devenit considerabil mai accesibila, o experienta unica in dansul valurilor. Costa NeoRomantica dispune de tot ce isi doreste un om intr-o asemenea vacanta: mancare gustoasa in restaurante cu specific gastronomic variat, o varietate bogata de bauturi, personal amabil si facilitati care sa incante pasagerii aflati pe hotelul plutitor. Apa este companionul tau loial, iar frumusetea apusului de soare de pe punte te face sa iti doresti ca timpul sa se opreasca.

Primul port in care am debarcat a fost Kobe, unde am vizitat Parcul Meriken, loc in care am reusit sa intelegem experienta devastatoare a localnicilor in timpul marelui cutremur Hanshin din 1995. Ulterior ne-am indreptat spre Mt. Rokko, de unde am putut admira panorama orasului si Golful Osaka.

Dupa o zi plina pe mare, am parasit teritoriul Japoniei si am debarcat in Busan, un oras deosebit de frumos, unde am vizitat Templul Beomeosa, unul dintre cele mai mari temple din Coreea de Sud, unde am inteles semnificatiile adanci ale budismului practicat in aceasta tara. Am vizitat si Gamcheon Culture Village, un loc ce ne-a impresionat foarte mult, deoarece casele sunt vopsite in culori vii si diverse, iar pe strazile mici si scarile abrupte la tot pasul am admirat arta stradala. Ne-am plimbat prin Piata de Peste Jagalchi, a sasea cea mai mare piata de peste din lume, unde am putut vedea si degusta foarte multe tipuri de fructe de mare. Pentru nelipsita sesiune de shopping ne-am dus in Piata Nampadong. Tot aici am mancat faimosul pui prajit corean, recomandat cu multa incredere si de ghizii locali.

in nou, itinerarul nostru s-a modificat din cauza unui taifun ce ne dadea tarcoale. Nu exista motiv de ingrijorare, intrucat capitanii vaselor de croaziere au expertiza in a ocoli asemenea fenomene natural, foarte comune de altfel, mai ales in aceste destinatii.

Astfel, am avut oportunitatea de a vizita Nagasaki in Japonia, renumit din pacate si pentru evenimente similare cu cele din Hiroshima. Am vizitat pe cont propriu Muzeul Bombei Atomice si Glover Garden, un vechi cartier format de britanicii care faceau comert pe mare si care au venit in Japonia dupa ce aceasta si-a deschis portile in anul 1868. In urma modificarii de itinerar de care am povestit anterior, ni s-au acordat inca doua zile in Tokyo, ocazie cu care am vizitat Piata de Peste Tsukiji, unde se gasesc fructe de mare si peste de o prospetime necontestata. Totodata am vizitat Teatrul Kabuki, un punct de reper extrem de important in cultura japoneza, cartierul Ginza plin de magazine de lux, dupa care ne-am plimbat prin Shinjuku, faimoasa zona plina de tineri, care prezinta o fata diferita a Japoniei.

Trecand inca o data granitele coreene, am vizitat Insula Jeju, loc frecventat de localnici pentru luna de miere. Aici am vizitat Muzeul Haenyeo unde am aflat istoria femeilor care fac scufundari pentru a culege fructe de mare. Aceste femei sunt un simbol al insulei. Pe insula traieste o femeie care are 79 de ani si inca mai face scufundari. In continuare, am vizitat Templul Yakcheonsa unde am avut parte de o experienta exceptionala: am ascultat un calugar budist cantand si parca am fost purtata intr-o alta dimensiune. De asemenea, am vizitat Sunrise Peak, muntele lor celebru cu o locatie superba. Am mancat si caracatita proaspata, pe care am cumparat-o direct de la femeile haenyeo, si am baut suc proaspat de clementine, localnicii fiind foarte mandri de productia acestora. Ne-am plimbat si pe plaja Hamdeok unde am reusit sa ne relaxam dupa o zi plina de vizite si experiente nemaipomenite.

Deoarece zborul nostru de retur era din Tokyo, ne-am indreptat din nou spre Japonia, poposind in orasul Kagoshima. Aici am vizitat Senganen Garden, o gradina japoneza spectaculoasa, meticulos aranjata si mentinuta, care in perioada Edo a fost detinuta de prospera familie Shimazu (secolul XII), iar accesul oamenilor de rand era interzis. Am reusit sa vizitam si Insula Sakurajima care poarta numele vulcanului inca activ Sakurajima. Peisajul natural de aici este minunat, insa viata de zi cu zi a oamenilor este foarte afectata de eruptiile foarte dese ale vulcanului.

Dupa o zi intreaga pe mare, ne-am luat ramas bun de la vasul de croaziera si am revenit in Tokyo, indreptandu-ne spre Nikko, unde am vizitat complexul Toshogu. Sunt multipli factori pentru care Nikko este un punct de reper pentru orice turist care calatoreste in Japonia. In primul rand, complexul Toshogu adaposteste Mausoleul Shogunului Tokugawa, unul dintre cei mai faimosi, puternici si prosperi shoguni din istoria tarii. De asemenea, complexul Toshogu este unul dintre cele mai bogat decorate complexuri de acest tip si este un exemplu desavarsit al coexistentei dintre shintoism si budism. Am continuat ziua cu un pranz aproape de Lacul Chuzenji, dupa care ne-am indreptat spre Cascada Kegon si ne-am delectat intr-o atmosfera pasnica, inconjurati de natura.

A putea compara cultura japoneza cu cea coreeana intr-o singura calatorie a fost pentru mine o experienta cu adevarat unica. Am reusit sa observ diferentele si lucrurile comune dintre cele doua popoare si am fost fascinata de cat de multe au aceste tari sa ne invete. Totodata, a fost extrem de interesant sa parcurg acest voiaj pe un vas de croaziera, traind trei experiente diferite intr-o singura calatorie, timpul permitandu-mi sa savurez toate locurile vizitate si sa ma bucur de facilitatile vasului de croaziera. Intrucat aceasta este o experienta cu adevarat complexa, o recomand cu caldura celor care isi doresc o vacanta aparte, care cauta sa cunoasca esenta Japoniei si sa descopere bogatia Coreei de Sud, dar sa se si destinda pe vasul de croaziera.

Denisa Kelly

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *